Algemene Voorwaarden Bison Juwelier
Inhoudsopgave:
Artikel 1 -
Definities
Artikel 2 –
Bedrijfsgegevens van de ondernemer
Artikel 3 -
Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het
aanbod
Artikel 5 - De
overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten
in geval van herroeping
Artikel 8 -
Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Klachtenregeling
Artikel 13 - Geschillen
Artikel 14 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1.
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de
consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
2.
Consument: de natuurlijke persoon die
niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op
afstand aangaat met de ondernemer;
3.
Dag: kalenderdag;
4.
Duurtransactie: een overeenkomst op
afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de
leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5.
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat
de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk
is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en
ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
6.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de
consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7.
Modelformulier: het modelformulier voor
herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan
invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
8.
Ondernemer: de natuurlijke of
rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
9.
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst
waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor
verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de
overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
communicatie op afstand;
10.
Techniek voor communicatie op afstand:
middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder
dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
11.
Algemene Voorwaarden: de onderhavige
Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 - Bedrijfsgegevens van de ondernemer
Naam: Bison Juwelier
Adres: Bisonspoor 2006
Postcode: 3605 LA Maarssen
Telefoon: 0346-552310
E-mailadres: info@bisonjuwelier.nl
KvK-nummer: 67434797.
Btw-identificatienummer: NL002000049B19
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op
elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op
afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
2.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt
gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument
beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene
voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de
consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden per mail.
3.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch
wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst
op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs
elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige
wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen
op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal
voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van
de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat
zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos
zullen worden toegezonden.
4.
Voor het geval dat naast deze algemene
voorwaarden tevens specifieke product- of diensten-voorwaarden van toepassing
zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de
consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen
op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
5.
Indien één of meerdere bepalingen in deze
algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of
vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het
overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld
vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke
zoveel mogelijk benaderd.
6.
Situaties die niet in deze algemene voorwaarden
zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene
voorwaarden.
7.
Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van
één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden
‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 - Het aanbod
1.
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur
heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod
vermeld.
2.
Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is
gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
3.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige
omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is
voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de
consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen
zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of
diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de
ondernemer niet.
4.
Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het
aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of
ontbinding van de overeenkomst.
5.
Afbeeldingen bij producten zijn een
waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet
garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren
van de producten.
6.
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor
de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de
aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
•
de prijs inclusief belastingen;
•
de eventuele kosten van verzending;
•
de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal
komen en welke handelingen daarvoor nodig
zijn;
•
het al dan niet van toepassing zijn van het
herroepingsrecht;
•
de wijze van betaling, aflevering en uitvoering
van de overeenkomst;
•
de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan
wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
•
de hoogte van het tarief voor communicatie op
afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op
afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief
voor het gebruikte communicatiemiddel;
•
of de overeenkomst na de totstandkoming wordt
gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
•
de manier waarop de consument, voor het sluiten
van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte
gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
•
de eventuele andere talen waarin, naast het
Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
•
de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft
onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs
elektronische weg kan raadplegen; en
•
de minimale duur van de overeenkomst op afstand
in geval van een duurtransactie.
•
Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort
materialen.
Artikel 5 - De overeenkomst
1.
De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het
bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument
van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2.
Indien de consument het aanbod langs
elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs
elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de
ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de
consument de overeenkomst ontbinden.
3.
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand
komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen
ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een
veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de
ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4.
De ondernemer kan zich - binnen wettelijke
kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen
kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een
verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op
grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te
gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of
aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5.
De ondernemer zal bij het product of dienst aan
de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze
door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een
duurzame gegevensdrager, meesturen:
a.
het bezoekadres van de vestiging van de
ondernemer waar de consument met klachten terecht kan is Bisonspoor 2006 3605
LA Maarssen
b.
de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de
consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke
melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c.
de informatie over garanties en bestaande
service na aankoop;
d.
de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden
opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument
heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e.
de vereisten voor opzegging van de overeenkomst
indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde
duur is.
6.
In geval van een duurtransactie is de bepaling
in het vorige lid slechts van toepassing op de eer-ste levering.
7.
Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de
opschortende voorwaarden van voldoende be-schikbaarheid van de betreffende
producten.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1.
Bij de aankoop van producten heeft de consument
de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden
gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het
product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de
ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
2.
Tijdens de bedenktijd zal de consument
zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts
in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen
beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn
herroepingsrecht gebruik maakt dient het product in originele staat te zijn,
het product mag niet beschadigd of gedragen zijn, uiteraard mag het product wel
gepast zijn. Indien wij constateren dat een besteld product gedragen,
beschadigd, of incompleet is hebben wij het recht de extra gemaakte kosten in
rekening te brengen en deze te verrekenen met het terug te storten geld bedrag.
Wij willen u vragen de artikelen graag te retourneren met aangehecht Bison
Juwelier etiket of deze los mee te sturen. Indien mogelijk, het artikel in de
originele (verzend)verpakking te retourneren conform de door de ondernemer
verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
3.
Wanneer de consument gebruik wenst te maken van
zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van
het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de
consument te doen middels het Formulier voor herroeping en retour. Nadat de
consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen.
De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn
teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
4.
Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3
genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden,
is de koop een feit.
Bij
levering van diensten:
5.
Bij levering van diensten heeft de consument de
mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende
ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
6.
Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht,
zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of
uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke
instructies.
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
1.
Indien de consument gebruik maakt van zijn
herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn
rekening.
2.
Indien de consument een bedrag betaald heeft,
zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14
dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product
reeds in goede staat terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs
van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via
dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument
nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode. Ook kun je jouw
bestelling afgeven in onze winkel. Er wordt dan geen geld terug gegeven in de
winkel. In de winkel ontvangt u voor het bestelde bedrag + eventuele
verzendkosten een Bison Cadeaubon.
3.
Bij beschadiging van het product door
onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor
eventuele waardevermindering van het product.
4.
De consument kan niet aansprakelijk worden
gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet
alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt,
dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
1.
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de
consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De
uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit
duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst,
heeft vermeld.
2.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts
mogelijk voor producten:
a.
die door de ondernemer tot stand zijn gebracht
overeenkomstig specificaties van de consument;
b.
voor hygiënische producten waarvan de consument
de verzegeling heeft verbroken.
Artikel 9 - De prijs
1.
Gedurende de in het aanbod vermelde
geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten
niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in
btw-tarieven.
2.
In afwijking van het vorige lid kan de
ondernemer producten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de
financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele
prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat
eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3.
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de
totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg
zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4.
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de
totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer
dit bedongen heeft en:
a.
deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen
of bepalingen; of
b.
de consument de bevoegdheid heeft de
overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging
ingaat.
5.
De in het aanbod van producten of diensten
genoemde prijzen zijn inclusief btw.
6.
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en
zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen
aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet
verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 10 - Conformiteit en Garantie
1.
De ondernemer staat ervoor in dat de producten
en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde
specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en
de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de
ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal
gebruik.
2.
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur
verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die
de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen
gelden.
3.
Wanneer u als koper een product ontvangt wat u
niet besteld heeft of defect is, dient u als koper ons hiervan zo spoedig
mogelijk, maar binnen 24 uur na ontvangst van u bestelling, per e-mail op de
hoogte van te stellen. De koper zorgt na overleg met ons voor het terugsturen
van het product en de verzendkosten zal na ontvangst van het product door ons
aan u overgemaakt worden. Terugzending van de producten dient te geschieden in
de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
4.
De garantietermijn van de ondernemer komt
overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer
verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke
individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten
aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
5.
Indien het product een gebrek vertoont dat niet
zichtbaar was op het moment van aankoop, dan moet u dit binnen een redelijke
termijn na ontdekking van het gebrek mededelen aan ons mededelen. Indien, naar
het oordeel van Bison Juwelier, het product inderdaad gebreken vertoont (die
niet te wijten zijn aan normale slijtage, verkeerd gebruik en/of het niet
verrichten van onderhoud), dan zal Bison Juwelier het product herstellen of
vervangen binnen een door Bison Juwelier aan te geven redelijke termijn.
Tijdens deze reparatie heb je geen recht op een vervangend product, dan wel
enige vorm van vergoeding. Indien, naar het oordeel van Bison Juwelier, herstel
niet mogelijk is, dan wel dit niet van Bison Juwelier verwacht kan worden
gezien de kosten van dit herstel, zal Bison Juwelier een vergelijkend
vervangend product aanbieden. Is dit niet mogelijk, dan zullen wij het
aankoopbedrag teruggeven. Als zich niet gehouden wordt aan de door Bison
Juwelier en de fabrikant gegeven instructies, of als je het product op een
verkeerde manier hebt gebruikt dan wel geen onderhoud aan het product heeft
verricht, dan heb je geen recht op enige vorm van herstel, vervanging of
vergoeding. Ook vervalt de mogelijkheid zich op enige vorm van garantie te
beroepen indien het product is bewerkt. Op sieraden wordt één jaar
fabrieksgarantie verleend vanaf de aankoopdatum. De fabrieksgarantie op
horloges is 24 maanden vanaf de aankoopdatum. De garantietermijn staat vermeld
op de merkenpagina en in het garantiebewijs van het horloge. Schade aan de
volgende horlogeonderdelen: het glas, de band, de kroon/stift en de batterij vallen
buiten de fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie doet echter niets af aan de
wettelijke garantie waar de consument recht op heeft. Wettelijke garantie wil
zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle
redelijkheid van mag verwachten.
6.
De garantie geldt niet op/indien:
a.
De consument de geleverde producten zelf heeft
gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
b.
De geleverde producten aan abnormale
omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of
in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking
behandeld zijn;
c.
De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het
gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten
aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
d.
Uitgevallen steentjes tot 6 maanden na aankoop
bij normaal gebruik.
e.
Gebroken colliers en/of armbanden door onjuist
gebruik
f.
(Draag)schade
g.
Verkleuring van het sieraad
h.
Deze uitsluitingen zullen altijd door ons
beoordeeld worden. Indien blijkt dat er sprake is van een fabricagefout geldt
uiteraard de reguliere garantie.
i.
Wanneer door een val of stoot een mankement
ontstaat.
j.
Vervorming of beschadiging van het sieraad door
onjuist gebruik.
Artikel 11 - Levering en
uitvoering
1.
De ondernemer zal de grootst mogelijke
zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering
van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot
verlening van diensten.
2.
Als plaats van levering geldt het adres dat de
consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3.
Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4
van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met
bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument
akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging
vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts
gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30
dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in
dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument
heeft geen recht op een schadevergoeding.
4.
Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan
eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen.
Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op
schadevergoeding.
5.
In geval van ontbinding conform het lid 3 van
dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo
spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
6.
Indien levering van een besteld product
onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend
artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en
begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd.
Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De
kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
7.
Het risico van beschadiging en/of vermissing van
producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de
consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 - Klachtenregeling
1.
De ondernemer beschikt over een voldoende
bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze
klachtenprocedure.
2.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst
moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij
de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden
binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst
beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt,
wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een
bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig
antwoord kan verwachten.
4.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden
opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 13 - Geschillen
1.
Nederlands recht is uitsluitend van toepassing
op overeenkomsten tussen ondernemer en consument waarop deze algemene
voorwaarden betrekking hebben.
2.
In geval van geschillen kan de consument zich
wenden tot Stichting WebwinkelKeur en zal deze stichting gratis bemiddelen. Als
beide partijen niet tot een oplossing kunnen komen, heeft de consument de
mogelijkheid om zijn klacht door Stichting GeschilOnline te laten behandelen.
(GeschilOnline.nl Foundation) De uitspraak van deze stichting is bindend en
zowel de consument als de ondernemer aanvaarden deze bindende uitspraak.
Artikel 14 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende
bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk
te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op
een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.